• Finale Ikon Nur melabuhkan tirainya dengan menobatkan Suhaili Mohamad, 29, sebagai Ikon Nur 2014/2015.
  • Figura manakah yang bakal bergelar Ikon Muslimah Berkerjaya tahun ini?
  • CRV baru ternyata memberikan kepuasan kepada pemandu dan penumpang.
  • Anda menanam impian untuk menjadi salah seorang ikon majalah NUR?
  • Lenggok kata yang lemah lembut dan sikap rendah diri apabila meluahkan setiap butir kata menjadikan calon keenam Pencarian Ikon Nur ini pilihan yang tepat. Berpendidikan tinggi tetapi masih mengekalkan budaya bahasa ibunda dan kesopanan seorang Muslimah merupakan ciri-ciri wanita pilihan yang dicari-cari selama ini. Empunya diri, doktor Tengku Ezulia binti Tengku Nun Ahmad @ Tengku Azlan Ismara atau lebih manis dengan panggilan Lea ini berkongsi diari ringkas kehidupannya.
  • Ini mungkin kisah biasa bagi orang lain. Tetapi dalam mendepani sesuatu yang kita anggap biasa itu, sekali-sekali marilah kita meneliti dan menilainya secara luar biasa. Kadang-kala persepsi ‘biasa’ membutakan mata hati kita kepada suatu perkara yang sebenarnya sangat istimewa.
  • Sebagai ketua, pernahkah anda berhadapan dengan pekerja bermasalah yang mengganggu perjalanan tugasan anda di pejabat? Cuba anda lihat situasi ini. Adakah ia menggambarkan diri anda sebagai ketua?
  • Nilai budi bahasa dan sopan santun kini semakin menipis di kalangan pekerja. Mudah untuk melemparkan senyuman juga semakin sukar kini. Mungkin juga faktor mengejar masa, kesibukan, pangkat mempengaruhi tingkah laku dan nilai murni yang seharusnya ada pada diri seorang muslimah berkerjaya.
  • Pencapaian kerjaya seseorang bergantung kepada sejauh mana individu tersebut mampu memberi perhatian penuh terhadap tugasannya ketika di pejabat. Manakala perhatian penuh itu pula didasari oleh rasa tenang, bersemangat dan gembira ketika bekerja.
  • Keayuan wajahnya sentiasa terserlah walau dari sudut mana pun fotonya dirakam. Raut wajah mulus dan tubuh langsingnya langsung tidak menggambarkan usia dan status sebenar Muslimah jelita ini. Berkahwin di usia muda, Sharifah Husna Syed Mustaffa, 27 tahun menganggap segala detik kehidupan yang ditempuhinya satu proses kematangan buat dirinya. Kenali wanita pencinta seni dan mesra famili ini.
  • Larikan diri anda. Kenapa, di mana dan untuk apa? Semuanya untuk kebaikan diri anda. Tidak perlu pergi jauh dan ikut bajet yang ada. Jangan bebankan diri mengikut gaya percutian orang lain. Ikut kemampuan diri dan yang penting matlamat percutian untuk membebaskan diri daripada tekanan dan stres tercapai. Perancangan rapi perlu dilakukan agar semuanya berjalan lancar dan tiada masalah berbangkit sekembali anda daripada bercuti.
  • Dalam dunia psikologi terdapat empat jenis sifat manusia, mereka wujud di mana jua termasuklah dalam alam pekerjaan anda. Jadi hati-hatilah dan cubalah serasikan diri dengan rakan sekerjaya yang tergolong dalam empat perwatakan ini.
  • Ada kalanya kita melakukan sesuatu perkara, namun ia gagal di tengah jalan. Ketika berulang kali melakukannya, nasib masih tidak menyebelahi kita. Ya benar, setiap orang memiliki ‘luck’ atau tuah yang berbeza. Jika merasakan diri tidak bertuah, itu bukan alasan untuk anda berhenti separuh jalan, ayuh teruskan usaha agar anda akan merasai kemanisannya apabila sudah gagal berkali-kali!
  • Bulan lepas, penulis bertemu dengan kakak saudara yang bertaraf pendidikan Ijazah Sarjana (Master). Apa yang mengejutkan penulis, dia tidak bekerja dan menjadi suri rumah sepenuh masa. Namun, dia menjalankan perniagaan bakeri di rumah. Betapa tekad dan kesungguhannya membuktikan wanita yang bekerja dari rumah juga mampu menjana pendapatan yang tinggi.
  • Malasnya kaki mahu melangkah ke tempat kerja jika bos anda adalah seorang yang moody, kan? Malah, anda merasakan seolah-olah emosi anda turut dipengaruhi sikap tidak menentunya. Suka marah-marah, mencari salah tanpa sebab dan macam-macam lagi. NUR ingin berkongsi dengan anda sembilan tip cara berhadapan dengan bos sebegini agar sikap negatif itu tidak sedikit pun memberi kesan kepada diri dan prestasi kerja anda.
  • Finalis kedua ini sememangnya memiliki karakter yang tersendiri dan tegas dalam lembut. Pesona yang dimiliki menjadikan dirinya pilihan beberapa jenama untuk menjadikan dirinya duta. Tanpa diduga sekadar ingin mencuba, nasib dan tuahnya tertulis di dalam bidang peragaan. Namun dia bijak mengehadkan aktiviti dek kerana masih terikat dengan kerjaya sebagai usahawan yang tidak sesekali akan diketepikan olehnya. Kenali gadis manis dan miliki aura tersendiri ini.
  • Ingin melonjakkan bisnes anda seiring majalah NUR? Inilah masanya!
  • Membuka tirai Pencarian Ikon Nur, Syazwin Niza Ahmad Nasution dipilih menghiasi kulit hadapan majalah. Tampil dengan pakej yang menarik, ibu kepada seorang anak ini mengakui agar gementar juga menerima pelawaan untuk menyertai pertandingan berprestij NUR. Namun atas semangat berani menyahut cabaran, muslimah yang menjadi peserta pertama pencarian ikon nur ini berazam terus melangkah ke hadapan lalu menolak ketepi segala rasa ketidakpastian.
  • Dalam bulan Ramadan yang mulia ini, lebih meriah jika kita kayakan diri kita dengan ilmu pengetahuan berkaitan agama. Ha, kalau anda nak tahu, 17 Julai ini bertempat di Dewan Sultan Muhammad V, Kumpulan Media Karangkraf akan berlangsungnya ceramah bersama Syeikh Mohamed Abdul Aziz Mahmoud Ghonim. Siapa yang tidak kenal dengan beliau....
  • Bagi muslimah yang bekerjaya dan mahu nampak sentiasa anggun dan aktif, jangan ketinggalan untuk mendapatkan Majalah Nur edisi Julai 2014 yang menampilkan Ekin dan Amrina sebagai penghias kulit. Juga bagi anda yang ingin menjadi cover majalah Nur, dapatkan borang penyertaan 'Pencarian Ikon Nur' dalam majalah Nur Julai 2014.
  • Peluang keemasan masih terbuka untuk mendengar kupasan menarik tentang realiti dakwah masa depan dalam Seminar Wacana Cendekia : PROTAZ vs USPRO. Program ini menggabungkan 6 penceramah hebat yang akan membincangkan mengenai pelbagai topik antaranya Dr Harlina Halizah Siraj, Hilal Asraf, Dr MAZA, Dr Maszlee Malik, Amin Idris dan Dr Zaharuddin Abd Rahman.
  • Today is the day! Meskipun baru hari pertama jualan pra-ramadan berlangsung, setiap peniaga kelihatan bersemangat apabila pengunjung semakin ramai yang datang membeli. Mana taknya, harga murah dari biasa dan kepelbagaian barangan yang dijual benar-benar 'menggoda' poket anda!
  • Mempesonakan. Begitulah diibaratkan buat figura hebat yang menjadi penghias muka depan majalah Nur edisi bumper kali ini. Personaliti dan penghibur yang telah menawan berjuta hati rakyat Malaysia ini sentiasa dinantikan ceritanya. Sempena isu ramadan, Dato Siti Nurhaliza Tarudin berkongsi rasa mengenai kisahnya.
  • Buat anda yang berkelapangan pada hujung minggu ini, apa kata singgah sebentar ke Hijabi Flea Market bertempat di Perkarangan Kompleks Kumpulan Media Karangkraf, Shah Alam. Banyak aktiviti menarik boleh anda lakukan!
  • Keletah dan senyuman lucu Aisy putera sulung Ayu Raudhah bukan sahaja membahagiakan ibu ayahnya tetapi turut melimpahkan suasana kebahagiaan buat krew seisi studio. Suara-suara mengacah, menyakat, memujuk agar Aisy memberikan aksi paling comel ternyata tidak sia-sia ...
  • Kehidupan wanita masa kini sangat mencabar. Selain bergelut dengan tugasan menjadi ibu, isteri dan pekerja, mereka turut mudah mendapat penyakit-penyakit kronik. Keadaan ini berlaku mungkin disebabkan persekitaran, baka atau faktor pemakanan.
  • Situasi kali ini sememangnya memberi cabaran. Ini kerana sebelum berlangsungnya penggambaran, covergirl asal terpaksa menarik diri atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Mujur ada Bella Yunus yang sudi menjadi covergirl untuk kali ini.
  • Kariernya sebagai penyanyi tidak pernah mengubah sisi dirinya sebagai wanita yang menjalani rutin mencari rezeki seperti orang lain jua. Apa yang berbeza adalah perjalanan kariernya diiringi dengan populariti serta ikon selebriti sanjungan peminat.
  • Pasangan duo ini tampak serasi bila bergandingan. Kedua-duanya memang kepala gila-gila, dan bila berbicara ada sahaja yang mengundang tawa. Heliza helmi dan Syafinaz yunus sahabat baik yang banyak berkongsi perkara yang sama.
  • Personaliti yang menghiasi muka depan Nur kali ini lemah lembut orangnya. Kelembutannya terserlah tatkala menatap wajahnya yang ayu dan anggun berhijab walaupun tanpa solekkan. Dramatis yang dikenali dengan nama Memey Suhaiza, 26, ini menjadi perhatian ramai apabila tampil dengan imej bertudung tahun lalu.
  • Bagi wanita yang sudah berumah tangga, pasti faham dengan karenah anak-anak yang seakan-akan ‘ketagih’ dengan makanan ringan tidak berkhasiat seperti coklat, keropok dan sebagainya. Kadang kala apabila membeli barangan dapur, senarai makanan ringan akan melebihi bilangan makanan yang lain.
  • Tidak ingin melepaskan peluang, Nur menjadikan ibu muda ini sebagai cover penutup tirai 2013. Kali ini, sesi fotografi dilakukan di showroom Kabinet dapur Unity Kitchen. Syura memiliki kecantikan semula jadi dan membuatkan tidak jemu mata memandang ...
  • Kemunculan Diana Amir di studio Karangkraf hari itu agak ringkas. Dengan stail hijab daripada koleksinya sendiri, Diana tampak berseri-seri. Tatkala di tatarias, bintang ini juga mengatakan yang dia menyukai busana pengantin tersebut kerana tidak mengikut bentuk tubuh badan. Hijab juga dilabuhkan, ternyata Diana Amir benar-benar istiqamah dengan penghijrahannya.
  • Wajah keibuannya jelas terserlah. Lembut tutur kata dengan senyuman sentiasa terukir. Sejuk mata memandang melihat kebahagiaan yang makin bersinar dalam kehidupan Irma Hasmie dan suaminya Redza Syah Azmeer. Kehadiran mereka dengan putera sulung Redza Syah Irfhan menimbulkan suasana keceriaan pada pagi hari penggambaran foto. Bersama NUR, Irma berkongsi kebahagiaan dan harapnnya membentuk keluarga sakinah yang sentiasa mendapat keredhaan dari Allah SWT.
  • ORANGNYA KECIL MOLEK SAHAJA BERBANDING DILIHAT DI KACA TELEVISYEN, TERSENYUM MANIS DAN TIADA SIAPA MENYANGKA PERCUBAAN UJI BAKATNYA YANG SEKADAR MENYAHUT CABARAN RAKAN, DIA AKHIRNYA DIPILIH MENJADI HOS RANCANGAN SAFFIYA, PROGRAM UNTUK WANITA BERTUDUNG YANG DISIARKAN MENERUSI TV9. ITULAH LIYANA HISHAM, 27 YANG KINI MENJADI PERANTARA UNTUK MENYAMPAIKAN MAKLUMAT.
Majalah Nur Mac 2016
SENTIASA BERHUBUNG
Majalah Nur versi digital