• Kekalkan kesegaran & keharuman rambut, kecapilah impianmu.
  • Sebagai seorang wanita bekerja, penampilan ke pejabat seringkali menjadi masalah buat kita. Jangan gusar kerana sempena tahun baru ini, kami sediakan tip untuk tampil cantik dan ideal ke ofis minggu ini.
  • Ramai yang mengeluh bila perut dah maju ke depan. Ramai di antara kita mempunyai bentuk tubuh yang kurus namun hakikatnya hanya kita sahaja yang tahu bentuk tubuh ‘sebenar’ kita. Mungkin itu secara luarannya sahaja, maklumlah tubuh badan kita di tutupi dengan pakaian.
  • Kanser payudara merupakan pembunuh nombor satu wanita. Adakala sikap suka ambil mudah menyebabkan kanser tersebut hanya dapat dikesan setelah ia merebak ke peringkat yang kritikal. Bertindak segera dengan membuat pemeriksaan awal dan ketahui tentang penyakit ini dengan lebih lanjut.
  • Kecantikan yang ditampilkan melalui penggunaan kosmetik bukanlah bersifat hakiki. Ada kala ia mengundang bahaya. Ayuh ikuti petua untuk cantik, segar dan sihat secara Islami. Ia membantu menyerlahkan kecantikan diri anda dari luar dan dalam.
  • Rata-rata wanita mulai sedar akan khasiat susu kambing. Walaupun harganya sedikit mahal daripada susu lembu, namun manfaat yang diberi jauh lebih baik. Malah, Rasulullah SAW sendiri membela dan meminum susu kambing. Kajian juga mendapati susu ini adalah yang kedua terbaik selepas susu ibu. Hebat, bukan?
  • Mungkin ramai yang tidak tahu bahawa kunyit dapat mencegah kita dari pelbagai penyakit selain merupakan salah satu daripada rempah ratus yang dicampurkan dalam masakan kita.
  • Siapa kata wanita bertudung tidak perlu menjaga kecantikan rambut? Sebenarnya wanita bertudunglah yang perlu membuat penjagaan rapi bagi mahkota wanita ini kerana jika rambut tidak mendapat penjagaan yang secukupnya ia akan terdedah kepada kerosakan rambut seperti kelemumur, rambut bercabang/berbuah, berminyak/kering dan lain-lain lagi.
  • Mungkin ada diantara anda yang sering pening memikirkan makanan apakah patut anda bekalkan buat anak-anak ke sekolah. Maklumlah, dengan karenah anak-anak masa kini yang pelbagai. Mereka kadang kala lebih tertarik dengan makanan kurang berkhasiat yang dijual di sekolah masing-masing.
  • ‘Aduh, harga barang semakin naik, belanja pun semakin bertambah la nampaknya’. Itulah keluhan yang sering kita dengar kini. Gaya hidup sebagai wanita bekerjaya memang memerlukan banyak belanja tidak kira di rumah, di tempat kerja mahupun keperluan peribadi lain. Bertindak bijak dengan berjimat! Itu yang boleh anda lakukan untuk menangani masalah ini. Ayuh, mari praktikkan cara hidup berjimat ini untuk ‘selamatkan’ wang anda.
  • Kehidupan harian yang mencabar, membuatkan kita cepat letih dan stres. Oleh kerana itu, sesekali kita perlu cari masa buat diri seniri. Manjakan diri dengan cara mudah agar kembali segar untuk meneruskan tanggungjawab kita.
  • Saksikan teknik pemakaian hijab dengan gaya ‘twist’ terkini sesuai untuk digayakan pada musim perayaan ini.
  • Aduh, sudah tidak sabarnya rasa. Lagu raya tak putus-putus dimainkan di gelombang radio semakin menaikkan kerinduaan syawal kali ini. Kami pasti pelbagai fesyen raya juga akan digayakan esok oleh pembaca NUR semua untuk berkunjung ke rumah sanak saudara. Ia tidak lengkap tanpa pemakaian hijab yang menarik. Jadi istimewa Aidilfitri, kami kongsikan fesyen tutorial hijab terkini daripada NUR khas untuk anda semua.
  • Saksikan tutorial pemakaian hijab terkini sempena Ramadan khas buat pembaca Nur semua.
  • Pengacara, peragawati, pelakon dan kini menjadi pengusaha butik Muslimah. Yat Hamzah terus berkarya dan kali ini mengekspresikan diri melalui fabrik-fabrik berwarna dan bercorak menghasilkan selendang dan tudung dalam usahanya berdakwah melalui fesyen. Ikuti perkongsianya tentang bisnes, dakwah, keluarga dan perancangan masa depanya.
  • Saksikan video menarik teknik pemakaian tudung gaya turban dari NUR sempena Ramadan.
  • Gaji baru sahaja masuk, nampaknya ramai yang sudah berkira-kira untuk membeli kasut baru. Selain keperluan dan menambah koleksi kasut dalam almari, ada juga yang bercadang membelinya sebagai persediaan sebelum raya ini. Tidak salah jika kita berbelanja sedikit untuk diri sendiri. Orang kata, reward atas usaha kita bekerja selama ini. Namun, ada satu rahsia yang ramai wanita tidak tahu. Rahsia membeli kasut tetapi masih boleh jimat banyak wang.
  • Waktu pagi sememangnya waktu genting bagi setiap wanita bekerjaya dan berkeluarga. Itulah waktunya menyiapkan sarapan pagi untuk keluarga, menyiapkan anak ke sekolah, suami dan menyiapkan diri sendiri untuk ke tempat kerja. Orang kata, walau sesibuk mana pun kita, jangan biarkan penampilan diri terabai. Makanya, hanya empat langkah mudah ini harus diikuti untuk tampil segar dan bergaya ke tempat kerja.
  • Cuma tinggal seminggu sahaja lagi. Peluang untuk anda menyertai 'Sehari Bersama Nur'. Banyak ilmu anda akan dapat. Tengok juga 'goodies' yang anda akan dapat. Cuma RM50 saja, berbaloi2 kan?
  • Awas, kita berisiko terkena ‘sunstroke’ atau strok matahari yang boleh menyebabkan pengsan jika berada di kawasan panas terlalu lama. Memang tidak dapat dinafikan kebelakangan ini cuaca tidak menentu. Kita sering kali mendengar keluhan orang di sekeliling tentang cuaca panas yang terlampau. Melalui pembacaan kami di akhbar, Jabatan Meteorologi Malaysia (JMM) telah mengeluarkan kenyataan bahawa cuaca panas kering dijangka berlarutan sehingga September. Ya, tiga bulan lagi untuk mengharungi detik-detik panas luar biasa ini.
  • Pembaca Nur semua, kami berbesar hati ingin mengajak 100 pembaca bertuah untuk menyertai majlis Sehari Bersama Nur. Jom ramai-ramai kita datang ke Auditorium Karangkraf, Seksyen 15, Shah Alam pada 22 Jun ini. Untuk maklumat lanjut sila baca keterangan yang kami sediakan ini. Jumpa anda di sana.
  • Benarkah wanita cantik adalah wanita yang mempunyai sepasang kaki yang panjang dengan betis membujur. Tubuh ramping dengan pinggang yang kecil. Rambut panjang dengan warna menarik. Kulit putih mulus serta hidung mancung dan mata besar membulat. Apakah cantik dalam erti kata sebenar?
  • Majalah NUR akan mengadakan bengkel kecantikan di Utara. Jom ramai-ramai sertai dan dapatkan tips hebat daripada perunding imej Muslimah bersama Yasmin Siddik, serta Solekan menawan bersama Eja Shahril yang kami bawakan khas untuk anda!
  • Suasana di studio di pagi itu meriah bagaikan hari perjumpaan keluarga. Tiga ibu muda bersama bayi ditemani suami tersayang mengisi keceriaan, sesekali ‘digamatkan’ dengan tawa riang si cilik. Tangisan kecil dan pujukan penuh kasih daripada si bapa yang sibuk melayani kerenah si kecil turut mewarnai sesi fotografi dan temu ramah
  • MUSIM PERKAHWINAN TIBA LAGI MENJELANG HUJUNG TAHUN INI. SEMPENA CUTI SEKOLAH YANG BAKAL BERMULA NOVEMBER INI SELAMA HAMPIR DUA BULAN PASTI RAMAI YANG MAHUKAN SEMUA SANAK SAUDARA MENGHADIRI MAJLIS BERSEJARAH MEREKA. SETIAP PASANGAN IMPIKAN MAJLIS PERKAHWINAN YANG INDAH DAN SEGALA YANG DIHAJATKAN CUBA DIREALISASIKAN SEJAK MULA MEMBINA IMPIAN UNTUK MENDIRIKAN RUMAH TANGGA.
  • TUDUNG DAN LAYAH MENJADI PELENGKAP PAKAIAN PENGANTIN BERTUDUNG KETIKA AKAD NIKAH DAN BERSANDING. BAJU PENGANTIN TIDAK LENGKAP ATAU MENYERLAH TANPA KEDUA-DUANYA. BEGITU JUGA DENGAN HIASAN KEPALA SEPERTI TIARA YANG TURUT MELENGKAPI PENAMPILAN RATU SEHARI.
  • Dia memang comel seperti dahulu, dengan mata bulat dan besar dia masih Heliza yang lama. Berbeza hanyalah penampilannya yang kini lebih sederhana, memilih jubah hitam sebagai penampilan harian. Malahan bicara matangnya juga menyerlah kan dia kini lebih dewasa ke angka 27 tahun ini. Heliza Helmi dilihat antara ikon selebriti yang menjadi ikutan remaja masa kini malahan imej bersihnya juga memikat produk berjenama menjadikannya duta mereka.
  • Menemukan dua blogger terkenal ini merupakan pilihan yang tepat sempena edisi istimewa ini. Mengenakan busana pengantik labuh sarat dan menawan buatkan seri pengantin jelas terpancar di wajah mereka.
SENTIASA BERHUBUNG
Majalah Nur versi digital